Pe locuri, fiți gata, pedalați! (și propuneți locuri în care să parcați) | o brătilă pe .ro
o brătilă pe .ro

Pe locuri, fiți gata, pedalați! (și propuneți locuri în care să parcați)

Lume, lume, dacă e aprilie: se deschide oficial sezonul 2013 I Velo! Asta înseamnă că, la fel de oficial, primăvara se instalează în sfârșit și în Capitala României și parcurile vor fi din nou populate cu biciclete galbene, de închiriat. În București, I Velo are momentan 3 centre de închiriere (în Herăstrău, în Izvor și în Tineretului), dar bicicletele galbene sunt de găsit și în Timișoara, Brașov, Constanța, Iași și Sibiu.

În București, închirierea unei biciclete, timp de două ore, de către elevi cu vârsta sub 16 ani sau de către pensionari, este gratuită și se face pe baza carnetului de elev, respectiv a talonului de pensie. Așa că nu e loc de scuze! :) Iar pentru ceilalți, închirierea se face pe baza actului de identitate și tariful este de 4 lei/oră sau de 15 lei/zi. În plus, de anul trecut, I Velo a introdus și posibilitatea de înapoiere a bicicletei în oricare dintre cele centre din oraș și posibilitatea de a-ți rezerva o bicicletă, direct de pe site-ul I Velo. Plata se face în momentul ridicării și, în felul acesta, scapi de statul la coadă. Și, credeți-mă, cel puțin în weekend, cozile se anunță a fi mari, în ciuda numărului aparent la fel de mare de biciclete: 40 la centrul din parcul Izvor, 130 la cel din parcul Tineretului și 170 la cel din parcul Herăstrău.

Desigur, faptul că oamenii s-au înghesuit anul trecut să închirieze bițe nu poate decât să mă bucure. Săptămâna aceasta am luat și eu în primire o bicicletă I Velo și, pe traseul Piața Unirii – Baba Novac, am fost întrebată de trei persoane de unde am închiriat-o. Așa că… e bine! :) Mai puțin „bine” a fost ideea de a o lua acasă, căci bicicleta este taaare grea, și am crezut că o să leșin sau, în cel mai rău caz, că o să fac hernie după două etaje de cărat. Și nu, nu puteam să o las nici undeva pe scara blocului, căci, cumva, bicicletele lăsate așa, chiar și cu antifurt, reușesc să dispară mai ceva ca pâinea caldă, doar că pâinea se ia pe bani. Așa că m-am convins cu această ocazie, încă o dată, că la un metru jumate cât am eu, bicicleta pliabilă este cea mai bună opțiune pentru cei care stau la bloc și vor să o folosească zi de zi pentru transportul casă – birou – casă. Ceea ce înseamnă că, după o vacanță prea lungă la țară, Gicuța Micuța se întoarce, în ciuda bordurilor, care „este”, în continuare, „multe, dese și înalte”! Bicicletele I Velo, în schimb, rămân cea mai bună opțiune pentru închiriere, căci, în momentul în care duci zilnic în spate în jur de 10 persoane de dimensiuni mai mici sau mai mari, rezistența e binevenită. :)

cu bicicleta I Velo

În cei trei ani de funcționare de până acum, programul I Velo a reușit să scoată aproximativ 700.000 de români la pedalat, iar primăvara aceasta, tot în spiritul promovării biciclitului prin oraș, desfășoară și o campanie prin care organizatorii, Asociația Green Revolution, își propun să mărească numărul de „parcări” – a.k.a. rastele – din București. Provocarea era ca săptămâna aceasta să mă deplasez numai cu bicicleta, de unde și motivul împrumutării uneia, și să identific cele mai potrivite locuri în care s-ar putea plasa rastele de biciclete în București. Dar cum Gicuța e încă la țară și bicicleta împrumutată are toate șansele să-mi rupă spinarea dacă încerc să o mai scot și mâine din casă (aștept să se facă sâmbătă, să o returnez, cu ajutorul lui Alex, la locul ei de drept, în parc, nu într-un apartament! :D), am decis să apelez și la ajutorul vostru! Bine, recunosc, de fapt voiam de la bun început să vă cer ajutorul și treaba cu bicicleta prea grea e doar un pretext, dar important în toată povestea aceasta este să vă implicați și voi, căci, știți povestea, cu cât mai mulți, cu atât mai bine, iar rastelele acelea chiar mi s-a promis că vor fi „plantate”. Ideal ar fi, desigur, să propunem locuri din zone cât mai accesate, pentru a putea beneficia de ele cât mai mulți bicicliști – vezi Centrul Vechi și „centura” Unirii – Universitate – Romană – Victoriei.

Așadar, colegi de bicicleală, care ar fi, din punctul vostru de vedere, cele mai potrivite locuri în care s-ar putea amplasa rastele de biciclete? Aștept coordonatele! :)

About author View all posts Author website

Oana

Pasionată de tot ce înseamnă stil de viață sănătos, educație emoțională și implicare socială. Cred în libertate, în sinceritate și în bunătate. Încerc să fiu schimbarea pe care vreau să o văd în lume.

2 CommentsLeave a comment

  • rastele pentru IVelo? parcuri/campusuri/etc
    rastele in general (și cumva pazite): centre comerciale (în Cora am vazut unul sub o camera), MAll-uri (în parcări, sa nu o mai leg in Unirea de cine stie ce țeavă; chiar și la etajul superior e ok), spitale (macar unul, ieri la Floreasca am legat-o fix la urgente în față)

    În general oriunde petreci mai mult de 30 de min facând ceva (cumpăraturi, etc) ar trebui sa existe un rastel, să nu incomodeze pietonii (vezi bike expert Pantelimon care e fix in mijlocul trotuarului, printre mașini)
    Aș vrea să văd mai multe rastele inteligente ca design; nu doar cele de care poți lega doar roata din față, ușurând astfel treaba hoților.

  • Eu tot pe lângă magazine mari mi-aș dori în principal. Zonele de care m-am lovit că nu aveam unde să îmi leg bicicleta au fost următoarele – magazinul Unirea, zona Hanul cu Tei – mereu mă duc acolo să îmi cumpăr culori și cartoane pentru pictat sau diferite chestii de arts and crafts și nu am avut unde să las bicicleta; ar fi ideal să se facă un parteneriat cu anumite restaurante sau baruri de prin centrul vechi și să se amplaseze din loc în loc. Le mai văd locul la Universitate și Facultatea de Arhitectură, la Romană lângă Cinema sau Cărturești….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *