o brătilă pe .ro

Cum îți faci PFA în 3 zile. Ghid și acte necesare

M-am hotărât să scriu acest articol pentru că eu nu am reușit să găsesc pe net o resursă cu adevărat utilă în această direcție – un ghid cu pașii ce trebuie parcurși pentru a te face PFA. Informațiile sunt de multe ori contradictorii, eronate și fac mai mult rău decât bine.

Nu știu dacă articolul va apărea printre primele afișate pe Google, dar poate din vorbă în vorbă, din căutare în căutare, vor ajunge oameni derutați și pe aici. Și sper să se liniștească după ce vor citi acest articol: să te faci PFA nu este deloc complicat dacă ai informațiile necesare de la bun început!

***

elefant.ro

later edit: articol a fost actualizat în octombrie 2018

Cei de la ONRC s-au hotarât, în sfârșit, să ofere niște informații pe pagina lor oficială. Vă recomand, dacă mai aveți nelămuriri, să sunați la Registrul de care aparțineți – contrar așteptărilor, oamenii sunt amabili. :) De asemenea, cei de la Registru oferă acum servicii de consultanță gratuită – există un birou dedicat pentru asta și vă recomand să treceți pe acolo înainte de a depune actele.

Ce trebuie să faceți în primul rând este să identificați Oficiul Registrului Comerțului din Județul vostru. Pentru București, indiferent în ce Sector locuiești, acesta se află la Piața Muncii. Iar aici găsiți lista completă a rețelei ORC, cu adresa completă a sediului din fiecare județ.

Vestea bună e că puteți să terminați totul cu doar două vizite la Oficiu – una în care depuneți actele și alta în care vă luați autorizația de funcționare.

Actele necesare se împart în două categorii – cele cu care veniți de acasă și cele pe care le luați de la Registru de Comerț, dar care se găsesc acum și online, astfel că puteți veni 100% pregătiți de acasă.

În plus, pe lângă acte, trebuie să mai fiți echipați și cu 216 lei.

***

Documente cu care veniți de acasă:

  • copie după buletin x 2
  • copie după certificate/diplome/documente care să ateste pregătirea profesională în domeniul în care doriți să activați – !Atenție: sunt acceptate numai diplome în limba română

(din experiența personală pot să vă spun că pentru activități handmade sau de comerț nu sunt necesar diplome specifice)

  • copii după documente care atestă drepturile de folosință asupra sediului profesional –

!Atenție: în cazul în care nu sunteți proprietarul locului în care vă veți desfășura activitatea, va fi nevoie și de redactarea unui contract de comodat încheiat între dvs. și proprietar(i). Găsiți un exemplu de astfel de contract aici.

!Atenție: Toate copiile trebuie să fie certificate olograf de către titular sau parte (în cazul sediului) – adică se va scrie pe fiecare pagină „Conform cu originalul” alături de numele titularului / părții și semnătură.

answear.ro

Documente din partea Registrului de Comerț (cu legătură directă spre formulare):

Cu avizul din partea asociației de proprietari și un buchet de flori/o votcă mergeți la cei 4 (de obicei sunt 4) vecini cu care împărțiți o latură a apartamentului – stânga, dreapta, sus, jos. Atenție! Nu completați numele viitorului PFA, până nu aveți rezervarea de denumire.

Cererea de verificare a disponibilității o atașați unei copii după buletin și unei chitanțe în valoare de 72 lei pe care o obțineți de la Casieria din cadrul Registrului de Comerț și mergeți cu ea la ghișeul care se ocupă cu verificarea și rezervarea numelui firmei. În cazul PFA, numele firmei va fi chiar numele vostru în format NUME PRENUME PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ.

După aprox. 30 de minute vi se va elibera o DOVADĂ privind disponibilitatea și rezervarea firmei, pe care o veți atașa la dosarul cu acte de depus.

În acest timp există opțiunea să apelați la biroul de asistență din cadrul Registrului de Comerț pentru a primi ajutor în redactarea celorlalte documente. Acest serviciu este contra cost (ultima oară era 20 de lei), dar vă recomand sincer, dacă dispuneți de suma respectivă, să apelați la el. Dacă v-ați descurcat de acasă, așteptați pur și simplu jumătate de oră – e moka. Sfat suplimentar: puteți să vă țineți de acum și rând la un ghișeu de depunere.

Pe specimenul de semnături completați la FIRMA: NUME COMPLET PFA și la câmpul 1) din nou NUME COMPLET PFA + cod numeric, serie și nr. buletin, data eliberării și emitentul (ex: Secția x Poliție). !Atenție: nu semnați! Acest lucru îl veți face ulterior în fața unui director al Registrului de Comerț.

***

Cu dosarul complet mergi la unul dintre ghișeele de depunere a acestora. O să îți pună doamnele documentele în ordine și te vor pune să numerotezi filele. (nu le numerota dinainte!)

Vei fi apoi trimis la Casierie achiți taxa de înființare PFA în valoare de 144 de lei – și vei primi un bon pe care scrie data de soluționare a dosarului. Stadiul în care se află acesta îl poți urmări online, accesând portalul ONRC.  Îți faci un cont și apoi accesezi secțiunea “Stadiu dosar”, unde introduci numărul de înregistrare (e pe bon).

În cazul în care s-a amânat soluționarea, vei găsi observații în care sunt menționate documentele care au fost întocmite greșit sau care nu au fost depuse. După depunerea acestora în mod corespunzător, dosarul va fi admis.
În cazul în care dosarul a fost admis deja… felicitari, ești fericitul titular al unui PFA! Mergi să îți ridici actele! :)

***

Nu îmi mai rămâne decât să vă urez mult spor! Nu uitați că vă veți afla într-o clădire cu oameni nervoși și agitați. Încercați să veniți înarmați cu răbdare și cu zâmbetul pe buze. :)

Și un cadou din partea mea, pentru viitoarele călătorii, în scop de serviciu sau când vreți să mai scăpați de el:

376 CommentsLeave a comment

  • Domnilor referenti de la ORC Timis nu le priesc dosarele cu sina…Te expediaza urgent la parterul cladirii sa iti cumperi dosar plic, asta dupa ce constata ca pe o fila ai scris virgula stramb, cand trebuia sa o scrii drept, motiv pentru care nu iti pot primi dosarul…Bun venit in Romania…(sau ma rog, intr`o parte din ea…)

  • Buna,

    Stii cumva ce trebuie sa faci in cazul in care cel care vrea sa-si infiinteze PFA sta in chirie, iar adresa de resedinta este in alt oras decat Bucuresti?
    Eu as vrea sa desfasor activitatea in Bucuresti, dar nu am resedinta aici.
    In cazul in care adresa de buletin este in alt oras, pot depune actele in Bucuresti?

    Multumesc.

  • Si eu as fi interesat de un raspuns referiotor la ce a intrebat ‘Simona’. Bine nu e vorba de bucuresti dar aceeasi conjuctura. Multumesc!

      • De fapt actele se desfasoara in localitatea unde doresti sa desfasori activitatea. Eu chiar astazi am fost sa iau actele. In buletin adresa este in Ploiesti, insa stau in chirie in Constanta si aici este locul unde vreau sa imi desfasor activitatile.

  • Din cate stiu, daca esti chirias, ai nevoie de contractul de inchiriere iar proprietarul trebuie sa semneze undeva cum ca e de acord ca locuinta lui sa-ti serveasca tie drept sediu. Si asa, poti depune dosarul si in Bucuresti, chiar daca ai alta adresa pe CI.
    Eu una nu as recomanda asta… e mai sigur sa-ti faci PFA-ul pe adresa de domiciliu STABIL. Nu se stie niciodata cand va trebui sa te muti si atunci va trebui sa-ti schimbi si in acte sediul, plus ca toate actele s-ar putea sa se mai rataceasca la vechea adresa…
    Am si eu o intrebare… stiu ca e nevoie de diploma care sa ateste studiile in domeniu. Daca inca sunt studenta, iar liceul pe care l-am terminat nu are nicio legatura cu domeniul in care vreau sa-mi fac PFA-ul, ce fac?
    Merci :)

    • Diana, poti sa incerci sa cauti niste cursuri acreditate pentru domeniul tau de studiu. Eu, de exemplu, pe langa diploma de la facultate am avut si niste diplome de la diferite cursuri de marketing/comunicare. Cursuri care pot fi si de un weekend doar, atata timp cat sunt recunoscute de Ministerul Muncii si pe diploma (sau ce dovada ai) scrie clar de ai studiat. Mare grija insa, asa cum am mentionat si in articol, nu sunt recunoscute decat cursurile in limba romana.

  • Eu trebuie sa imi fac pe domeniul Financiar-Bancar, dar am terminat liceul de Filologie si inca sunt studenta la Comunicare si PR… Nu are mare legatura…. plus ca ma indoiesc ca o sa obtin o diploma in 3 zile… care sa fie si buna.. :(

  • Ocupatia (domeniul de activitate) trebuie luata din COR (codul ocupatilor din Romania) ? sau se trece specialitatea inscrisa in diploma de studii (chiar daca nu corespunde exact cu ocupatia din COR)?

  • Dupa infiintarea PFA am inteles ca exista doua feluri de impozit :
    – FIX (de 2-3000 de lei/an functie de codul CAEN al specialitatii)
    – VARIABIL (16% din venitul net)
    e corect si daca e corect
    mai e valabil si in prezent, dupa ultimile modificari ale codului fiscal?
    Cum se plateste CAS (contributia pentru pensie) si in ce cuantum?
    Ce obligatii fiscale mai are un PFA si la ce intervale?
    Cu multumiri

    • Adrian, eu platesc impozit variabil, nu stiu in cazul caror activitati se poate plati cel fix. Eu nu am avut de ales.

      Cu informatii legate de celelalte plati o sa revin intr-un articol separat dupa ce ma voi redocumenta, intrucat a trecut ceva timp de cand am depus eu actele.

      In orice caz, orice PFA trebuie sa plateasca impozit (trimestrial), asigurare de sanatate (tot trimestrial) si CAS (lunar).

    • Sincer, Andrei, habar nu am. :)) Dar banuiesc ca e acelasi cu al unei persoane care vinde altceva… Activitatea este practic de comert. Cel mai bine este sa te duci la Registrul de Comert si sa intrebi un consultant avizat. Poti sa incerci si sa dai un telefon, dar nu cred ca ti se ofera informatii personalizate…

  • sti cumva daca pot sa infiintez un PFA fara sa ajung eu la registru comertului
    m-a gindeam sa dau imputernicire la cineva

    • avand in vedere ca exista firme care cu asta se ocupa (contra unor costuri piperate, ce-i drept), presupun ca poate sa mearga cineva in numele tau atata timp cat are toate actele necesare

  • Eu azi mi-am depus actele pentru PFA si mi-a fost de mare ajutor postul tau ca sa imi pregatesc tot ce trebuie. Ai avut dreptate: daca ai tot, nu trebuie sa faci decat un drum ca sa le depui si unul ca sa iti iei autorizatia.

    Taxele s-au mai schimbat: taxa (aia mare) pentru inregistrare este de 213 lei. Apoi, mai sunt doua taxe a cate 16 lei (taxa de verificare a actelor si inca una pentru nu-mai-tin-minte ce).

  • Buna!

    Multumesc si eu pentru articol… as avea niste intrebari.

    Daca de ex. vreau PFA in domeniul foto, adica prestari servicii foto. Trebuie neaparat sa am un sediu fix si daca activitatea nu se desfasoara la un sediu fix anume?

    Eu aici m-as incadra din cate vad:
    Pe pagina urmatoare: http://www.coduri-caen.com/cod_caen_activitati_profesionale_stiintifice_tehnice.html

    Sectiunea M: Activitati profesionale, stiintifice si tehnice

    Activitati fotografice
    diviziune: 74
    grupa: 742
    clasa: 7420
    caen rev.1: 7487*
    isic rev.4: 7410

    ISIC – ?
    Ar trebui sa-mi spuna ceva numerele astea? Steluta? Pot afla mai multe informatii undeva?

    Am citit si commenturile si am o mica dilema. Cunosc pe cineva care zice ca plateste doar impozit. Nu stiu daca plateste si asigurare de sanatate si CAS.

    Sume mai exacte, la cheltuielile lunare stie sa-mi spuna cineva? In cazul in care si CAS si asigurarea de sanatate sunt oblig.

    Multumesc anticipat!

    • Buna,

      In sfarsit gasesc si eu persoane care vor sa ajute :) Multumesc pentru toate informatiile gasite aici.
      Si eu vreau sa-mi desfasor activitatea de fotograf, dar nu am nici o diploma in acest fel. Imi trebuie diploma ca sa-mi pot deschide PFA?
      Se pot deduce ceva cheltuieli ca si PFA?
      Sunt controale de la finante si de la garda financiara , asa cum se intampla la SRL-uri.

      Va multumesc anticipat si multa bafta tuturor in afaceri.

      Cu respect, Dana :)

      • Iti trebuie orice dovada acreditata a unui “background” in domeniu, fie ca este vorba de o diploma sau de experienta in cartea de munca. Daca nu ai nimic de acest gen, cel mai bine este sa te consulti cu o persoana avizata de la Registrul Comertului.

        Se pot deduce cheltuieli in functie de activitatea pe care o desfasori. Adica nu orice. :)

        Controale ar trebui sa fie, dar se orienteaza si ei spre cei care invart mai multi bani, nu ar avea rost sa se deranjeze pentru orice PFA, din acest motiv se si prefera SRL-urile… :)

        Bafta si tie!

  • foarte interesante informatiile, dar eu as vrea sa intreb: daca imi deschid un PFA cu activitate de comert, dar nu am o diploma de studii in acest sens, dar am o activitate de 20 de ani ca gestionar in cartea de munca, deci experienta, este suficient pt a deschide afacerea? multumesc frumos

    • Buna Simona, necesara este o dovada ca ai legatura cu domeniul in care vrei sa activezi, fie ca este vorba de o diploma de studii, de una primita in urma unor cursuri speciale sau de experienta in cartea de munca. Asadar, cartea de munca este indeajuns. :) Cu placere!

  • Buna sunt foarte speriata si eu in legatura cu PFA, eu vreau sa lucrez la SApitalul de Bolii Infectioase unde domnul manager mi-a propus asta si nu stiu ce sa fac si in ce consta. Daca ma prezin la Registru Comertului e ok, nu mai tre sa ajung lşa Primarie si la Finante??? iar din partea lui ce va trebui sa faca sa imi faca un contract care sa fie continut in dosar, plus CI si diploma de absolvent, atat??? vai sunt disperata si nu stiu ce sa fac va rog sa imi raspunde-ti si mie.

  • Multumim Oana.Te rog sa revii cu informatii despre ce obligatii fiscale are un PFA si la ce intervale(daca se poate chiar un exemplu concret;adica la o anumita suma castigata lunar ce procentaj merge la CAS,la somaj s.a.m.d.)am incercat sa aflu aceste informatii de la fisc dar am plecat de acolo cu trei variante si cu capul mare.
    numai bine

  • buna , nu stiu daca stiti …dar daca faci un PFA, cu acesta poti sa lucrezi si in strainatate ? , adik sa te angajeze pe baza PFA-ului ?

  • Buna ziua, in legatura cu acordul vecinilor, am auzit de la cineva ca nu ar mai fi nevoie, stie cineva sigur care este situatia in acest moment? S-a schimbat regulamentul sau o fi doar o informatie eronata cum ca nu mai este nevoie.
    Multumesc

    • Nu mai este necesar acordul vecinilor, insa ai neaparat nevoie de stampila de la asociatia de proprietari. Vezi ca este o cerere tip care trebuie semnata si stampilata de administrator.

  • Draga Oana, in sfarsit dupa ce am tot bantuit peste tot pe internet, am gasit ceea ce am nevoie. Mai am o singura intrebare care nu-mi da pace: pot deschide pfa (un magazin cu aproape de toate avand suprafata de 42mp) cu diploma de manager resurse umane? mai am si diploma de licenta alta specializare.Nu prea dispun de bani multi, imi ajung 3000 E cu tot cap coada, adica acte, amenajare spatiu, marfa?
    Astept raspuns si-ti multumesc mult!

  • Scuze, am omis. Magazinul intra in categoria comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun.
    Te pup.

  • Salut,

    Multumesc pentru acest post, m-a ajutat foarte mult cand mi-am infiintat un PFA.
    Este bine daca mergi cu actele puse pe site deja printate.
    Totul a inceput luni si intr-adevar am scapat nesperat de repede.
    Am incheiat un contract de comodat pentru sediu si dupa am obtinut acordul vecinilor si asociatiei de proprietari, dupa care am mers la registrul comertului, unde oamenii de acolo mi-au lasat impresia ca sunt nu prea bine pregatiti, dar lucru asta l-au compensat cu bunavointa, este foarte important sa vi cu lectiile facute daca vrei sa mearga bine.
    Actele de la registrul comertului am fost sa le ridic joi, desi am aflat ca au fost gata inca de marti.
    Durerea mare a fost la finante, cel mai bine daca vrei sa afli ce ai de facut si unde trebuie sa ajungi, intreaba gardianul. Sincer nu stiu nici acum sigur ce s-a intamplat acolo, dupa ce m-au plimbat pe la mai multe birouri am iesit buimac cu o hartiuta, de a trebuit sa intreb doamna de la ghiseu de mai multe ori daca asta este tot.
    Daca aveti impozitarea pe norma de venit va poate ajuta http://taxepfa.ro/
    Din cate am auzit daca mai aveti un contract de munca undeva nu mai trebuie platita cotizatia la pensii, eu nu am ajuns inca sa vorbesc clar acest lucru, dar decizia de plata a venit doar pentru impozitul de venit.

  • Buna, Oana intr adevar este foarte util site-ul, am si eu doua intrebari cu privire la infiintarea unui PFA in dom transportului de persoane (taxi): este posibil ca si sotul meu sa activeze pe acelasi PFA cu mine avand in vedere ca si el are atestat taxi si inca ceva daca peste un timp as vrea sa mai dezvolt o activitate in dom traducerilor se va putea in cadrul aceluiasi PFA? Multumesc anticipat!!!

  • Buna sotul meu a avut un PFA pe care insa la suspendat in 2008 din motive de sanatate iar in 2009 a murit .Intrebarea mea este urmatoarea pot sa solicit functionarea ? iar daca pot as putea si sa solicit schimbarea activitatii principale{intretinerea si repararea autovehiculelor} sincer am ametit cautand informatii .

  • Buna,daca i-au pensie pe caz de boala pot sa imi infiintez un PFA?Am inteles ca trebuie infiintat in judetul in care locuiesti,pot desfasura activitatea in alt judet din tara? mersi frumos

  • Buna.Am si eu citeva intrebari la care mi-as dori sa-mi dati si mie citeva sfaturi si oana si ceilalti.Am vrut sa obtin pe numele sotului meu(persoana cu handicap) o autorizatie pt comert ocazional la o masuta stradal , mai exact in perioada sarbatorilor(craciun,paste,martisor) care stiam ca se obtine si pe persoana fizica(persoanele cu handicap,pensionarii,studentii,etc).Am intimpinat niste piedici pt ca m-i s-a spus ca fara firma(pfa)nu m-i se poate da.Dar nu m-i se pare corect ca eu sa ma folosesc de aceasta firma si autorizatie pe o perioada de 2-3 saptamini la fiecare sarbatoare mentrionata mai sus dar sa platesc darile catre stat pt tot anul.Daca are cineva idee sau pareri astept cu nerabdare.Va multumesc.

  • Buna, am si eu o nelamurire, poate ma ajuta cineva, eu locuiesc in chirie, nu am contract pe adresa unde stau, dar adresa de pe BI o am la mama mea, maine trebuie sa merg la circa financiara pt a-mi elibera de acolo un certificat fiscal ( mentionez ca la registrul comertului am fost am platit 16 lei) si m-au trimis la circa financiara pt a-mi eliberra de acolo un certificat fiscal ,well intrebarea mea este aici: Mama mea sta pe aceasi curte cu o alta sora de-a mea, mama are un contract de de vanzare-cumparare dar nu este pe numele ei, este pe numele surorii mele, Oare se poate la circa finaciara sa-mi elibereze acel certificat fiscal???
    Va rog din suflet ajutati-ma daca aveti informati despre cazul meu.
    multumesc anticipat!

  • Buna! am ametit citind despre PFA. Eu sunt angajata la o cafenea cu contract de munca,dar in acelasi timp vreau sa imi deschid un magazin online cu diverse lucruri,dar nu am inteles prea bine care sunt taxele pe care le voi plati. Am diploma de lucrator in comert,deci pot sa imi fac PFA,am inteles ca este mai avantajos. Problema este ca nu stiu cat voi castiga pentru inceput…si nici nu am inteles daca sa zicem ca voi investi in anumite aparate de care voi avea nevoie,se va scadea din impozit sau din ce. scuze daca nu ati inteles nimic…dar eu sunt zapacita de tot. Astept raspuns de la voi…sa imi explicati mai in detaliu ce implica un PFA. Va multumesc!

  • Buna seara.
    Multumim pentru informatii, scurt si la obiect.
    O intrebare am : planuiesc sa incep o activitate modesta, cu profit de maxim 1000 ron lunar – asta in lunile bune :)
    Este necesar sa imi fac SRL/PFA ? As dori sa imi pastrez locul actual de munca, cel putin o perioada.
    Este un plafon minim de venit / profit, peste care sunt obligat sa imi deschid PFA sau SRL ?
    Ma intereseaza sa nu am probleme de niciun fel – evaziune, contrabanda, etc.
    Multumesc pentru raspuns.

  • Buna,
    Ca sa faci contract de comodat trebuie intabulare, carte funciara. O gramada de timp pierdut si bani.Contractul de comodat se face neaparat la notar(astia cer intabulare)? Exista o alta metoda.
    Am citit ca merge declaratie de luare in spatiu.
    Multumesc

  • Salut,
    Stie cineva daca exista cumva vreun soft de gestionare a platilor/incasarilor ptr PFA, sau pentru intcmirea raportarilor necesare?
    Multumesc anticipat.

  • Buna seara,
    foarte interesant si la obiect articlolul, multam.
    Am contract de munca pe perioada neterminata, deci pensia o plateste angajatorul.
    O intrebare as avea… daca nu am nici un venit obtinut pe PFA (posibil sa nu am lucrari de facut) se plateste vreo taxa?
    Sau daca as avea tot anul sa spunem 1000 lei venit, conform unui calculator de taxe PFA de pe net as avea de plata 206 lei?
    Multumesc.

  • Nimic in tara asta nu e limpede.Probabil ca sa poti sa-ti faci un amrit de p.f.a sau o firma cu un capital de 1000 ron cum spunea dl. de mai sus trebuie sa inveti citiva ani legile si drepturile care le ai si abia dupa sa ai curajul sa faci un pas.Eu de exemplu as putea sa incep o activitate in domeniul curateniei la care ma pricep dar cum spunea si ,,programe tv” ,firme de curatenie st cu duiumul si eu poate reusesc sa am maxim 5-10 pe an,dar sa platesc pe intreg anul?Cred ca la intrebarile astea cel mai bine ne-ar raspunde un contabil,nu?

  • Buna,
    Vreau si eu sa-mi fac PFA si am o nelamurire….contractul de comodat se face acasa sau trebuie completat la ORC de mana cu proprietarul? Eu am in buletin adresa din Brasov dar vreau sa-l deschid in Bucuresti si ma tot impiedic de acest contract de comodat.
    Multumesc!

  • Si eu am vrut sa-mi deschid firma in bucuresti si pt ca nu am finalizate actele casei am zis ca poate merge sa fac sediul firmei la o cumnata in giurgiu si sa am activitate aici in bucuresti si m-i s-a spus de la registru comertului ca nu se poate,asa ca…..mihaela nu cred ca ai sanse.

    • Buna,
      Pot sa imi fac in Bucuresti daca am si sediul aici…acel contract de comodat pe care ma chiunui sa il fac. Tu ai vrut sa lucrezi in Bucuresti cu sediul in Giurgiu si de aceea nu poti. Trebuie sa ai sediul social in localitea unde vrei sa desfasori activitatea.

  • Salutare si La multi ani!
    Am inceput anul cu ganduri mari, sa vedem si cat de rapid le si concretizez. Am si eu cateva intrebari – 1.parintii mei neavand carte funciara la apartament, stiti cumva daca pot infiinta PFA ca apoi sa aduc si cartea funciara? Ca ma gandesc ca dureaza si costa, iar eu trebuie sa infiintez PFA luna aceasta.
    2.Spuneti ca nu mai este necesar acordul vecinilor, dar din formular reiese ca am nevoie si de semnaturile lor.
    3. Cum tinem evidenta materialelor deductibile (hartie, consumabile.. poate si o cartela de telefon?)
    Mult succes tuturor si multumesc celor care incearca sa faca lumina si sa ne ajute in lupta cu birocratia.

  • Luna asta vreau sa-mi fac pfa pentru un magazin online si pentru o firma de webdesign .. .

    Deci pentru magazin online .. . am nevoie de o experienta anume, atestat … ?
    Iar pentru webdesign am atestat Tehnician operator tehnica de calcul … ar fi bun … ?

    Dati-mi o parere. .. . daca nu pot face PFA pentru webdesign … sa fac PFA pentru magazin online si sa trec website-ul facut la un client drept produs la magazin-ul online …
    De exemplu un site costa 500 ron, si il incadrez intr-un fel la magazinul online ..ar merge ?

  • as vrea sa-mi deschid un magazin cu haine ptr copii 0/14ani as vrea sa ma ajute cineva e mai bine un PFA sau SRL? multumesc!

  • Foarte interesant mi s-a parut acest site si am considerat ca si foarte util in ceeace ma priveste.Vreau sa imi deschid un magazin mixt pentru inceput si nu stiu exact ce forma juridica sa adopt -pfa,ii sau srl avand ca domeniu de activitate -comert.Ideea este ca pe viitor sa imi deschid un depozit de lemne de foc ceeace v-a necesita cu siguranta un srl dar pentru inceput neavand nici banii necesari m-am gandit la un ii .Intrebarea era care sunt costurile trecerii de la un II la un SRL.?Am nevoie de autorizatie de construire avand deja un garaj pe care vreau sa-l transform in spatiu comercial ?Referitor la studii mentinez ca am experienta profesionala in domeniu.

  • va rog sa-mi spuneti si mie unde pot sa verific activitatiile pentru care se solicita documente care sa ateste pregatirea profesionala ( o lege, o ordonanta ceva)

Leave a Reply to Ion Viorel Cancel Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.