Despre respect, bun simț și acces la informații | o brătilă pe .ro
o brătilă pe .ro

Despre respect, bun simț și acces la informații

Dacă nu s-au împlinit deja 10 ani de când ne știm și lucrăm, ocazional, împreună, mult cu siguranță nu mai e. La început a fost chiar vorba și de o frumoasă relație de prietenie, pentru că ne înțelegeam foarte bine, nu existau probleme între noi și chiar le povesteam și altora despre cât de mult mă bucuram că a apărut în viața mea. L-am plimbat și pe la mare și pe la munte și a fost mereu alături de mine când am avut nevoie de el.

A venit apoi o perioadă în care nu am mai ținut legătura, până în punctul în care efectiv uitasem că există. Că stă în aceeași casă cu mine.

Până ieri.

Ieri am aflat că îmi voi petrece toată ziua de azi în noul spațiu al Institutului pentru Fericire, în vederea supravegherii activității de remontare a mobilei aduse din spațiul vechi. Și, cum în spațiul nou încă nu avem net, dar eu aveam totuși de rezolvat niște sarcini ce depindeau de existența acestuia, mi-am adus aminte de vechiul meu prieten: stick-ul de net mobil de la RDS. Stick-ul pe care îl apreciasem mereu pentru simplitatea cu care se utiliza: îl băgam într-un port USB, instalam soft-ul, deschideam soft-ul, dădeam „connect” și, gata, liber la navigat!

Doar că aseară, după pasul de „dat connect”, nu mai venea libertatea la navigat, ci o așteptare de câteva secunde urmată de un sunet ce, culmea, deși părea să simbolizeze victoria, semnala de fapt eșecul încercării  mele. S-o fi supărat atât de rău pe mine, pe faptul că l-am uitat într-un sertar timp de mai bine de un an încât să refuze (intenționat!) să meargă? Mi-am cerut scuze, l-am mângâiat, i-am promit că mă voi schimba, dar stick-ul meu tot nu voia să funcționeze. Alex renunțase de mult, încerca să mă convingă și pe mine că nu mai are sens să mă agit, dar eu refuzam să accept că nu se mai poate face nimic. Până la urmă, deși vechi, modelul acesta de stick încă mai apărea pe site-ul celor de la RDS și nici avariat nu fusese. Iar perseverența mi-a fost în cele din urmă răsplătită, pentru că după cele două ore de încercări și reîncercări, cu schimbări de configurație, căutări pe Google, pe bloguri, pe forumuri, am găsit, în sfârșit, soluția.

Soluția căutată timp de două ore, prin care problema s-a rezolvat în două minute. 

Nu sunt de fel o persoană ranchiunoasă, că știu că nu-mi face bine la sănătate, și, din același motiv, încerc să nici nu mă enervez din toate prostiile. Dar, recunosc, sunt destul de sensibilă când vine vorba de bun simț și de respect față cei ceilalți. Adică mă deranjează când sesisez lipsa acestora.

Iar ieri m-a deranjat foarte tare lipsa de respect a celor de la RDS față de timpul meu. Pentru că ar fi fost foarte simplu și, în același timp, de bun simț, să pună instrucțiunile pentru rezolvarea problemei mele pe site-ul lor. Am găsit acolo doar un manual de utilizare, manual de acum zece ani, în care bineînțeles că nu putea fi precizată soluția pentru o problemă ce nu putea fi atunci prevăzută, în condițiile în care nu exista Windows 7. Le-ar fi luat și lor tot două minute să pună informațiile pe site. Dar, cine știe, poate citesc acest articol, își asumă omisiunea și își fac timp să se ocupe de acest aspect. Pe mine m-ar bucura tare mult să se întâmple asta. :)

Și, într-un viitor ideal, poate nu o să mai fie nevoie să scriem nici articole despre cum să-ți faci PFA sau ce să faci dacă ți-ai pierdut actele firmei sau mai știu eu ce, căci vom găsi aceste informații pe site-urile instituțiilor avizate. CC: Administrația Financiară, Registrul de Comerț…

Sănătoși să fim, răbdare să avem!

Ca fapt divers, dacă aveți un stick de net mobil de la RDS, modelul MF110, ce folosește aplicația Join Air și nu funcționează pe Windows 7, pe scurt, ce trebuie să faceți este să dezinstalați soft-ul, iar următoarea dată când veți băga stick-ul în port-ul USB să nu instalați automat, ci să intrați mai întâi în folder-ul driver-ului și să modificați „setup.exe” – click dreapta, proprietăți, iar la “Compatibility” alegeți “Windows 7”. Sursa soluției.

later edit: m-au contactat de la RCS & RDS, si-au cerut scuze si au spus ca vor actualiza informatiile de pe site, chiar cu tutoriale suplimentare fata de cel semnalat de mine; bravo lor pentru promptitudine, ramane de vazut daca se si tin de promisiune

About author View all posts Author website

Oana

Îndrăgostită de natură, fan DIY, pasionată de tot ce înseamnă educație, implicare și dezvoltare socială. Cred în bunătate, în zâmbet și în toleranță.
Încerc să fiu schimbarea pe care vreau să o văd în lume.

3 CommentsLeave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *