Am tot zis că suntem atât de preocupați să scriem articole sau statusuri pe Facebook despre lucrurile care nu merg bine în țara asta (și, da, sunt multe și, da, nu trebuie ignorate și, da, voi continua să fiu „fata cu reclamațiile”) sau despre măgăriile pe care le mai fac diferite companii, că uităm să mai aducem în față și lucrurile care merg bine sau companiile care fac lucruri cum trebuie (când le fac), căci mai sunt și astfel de situații și puterea exemplului merită și trebuie exploatată.
De fapt și de drept, cred că ne e jenă să lăudăm companii pentru că, nu-i așa, toate fac bani de pe urma noastră, toate exploatează nevoi pe care de fapt nu le avem și, nu în ultimul rând, dacă scrii de bine despre o companie înseamnă că ai primit bani ca să faci asta și, implicit, ți-ai vândut sufletul diavolului.
Bullshit.
Eu, azi, vreau să laud o companie. Așa, fără niciun pic de jenă. Se numește Kaufland România, poate ați auzit de ea, poate ați făcut cumpărături de acolo, poate ați mâncat și mici (am auzit că-s buni), dar poate nu știați că:
Acordă o atenție deosebită comunicării cu clienții săi în spațiul virtual
Pagina de Facebook a Kaufland România este mai degrabă un forum decât o pagină de Facebook. Au peste 500.000 de fani și fanii aceștia chiar sunt activi! Comentează la aproape toate postările, se plâng, pun întrebări, fac și complimente. Și ce este extraordinar în toată povestea aceasta e că există reprezentanți Kaufland care răspund la TOATE comentariile. Nu știu câți sunt, dar eu am fost impresionată de atenția acordată comunicării cu clienții. Și de curaj, până la urmă, căci e un act de curaj să te expui cu totul în fața a sute de mii de oameni și să ai răbdare să îi răspunzi fiecăruia în parte.
Este un susținător de seamă al implicării sociale în România
Kaufland România a fost unul dintre primii susținători ai campaniei „Let’s Do It, Romania!”. Da, pe vremea când puțini aveau încredere în ideea unor „tineri frumoși și nebuni” de a mobiliza o țară întreagă să iasă la curățenie, pe vremea când multe uși ni se închideau în nas, Kaufland a decis să susțină proiectul și a devenit astfel un partener tradițional al „Let’s Do It, Romania!”, fiind alături de acesta deja de mai bine de 5 ani de zile.
În plus, Kaufland România este alături și de asociația Habitat for Humanity – anul acesta este partener strategic al Big Build 2016, cel mai mare eveniment de construcție accelerată și voluntariat din Europa (40 de case vor fi construite în 5 zile, în județul Bacău, pentru familii cu venituri mici) iar luna aceasta desfășoară și o campanie de încurajare a donării de sânge în rândul tinerilor, oferind reduceri și bilete gratuite la festivalul Untold.
Promovează dărnicia, viața trăită conștient, libertatea, natura și fericirea
Săptămâna trecută am primit un telefon prin care eram invitată să fac parte dintr-o campanie ce urma să fie lansată de către Kaufland România. Misiunea mea era să scriu 6 articole „inspiraționale / motivaționale” pe o platforma intitulată „trăiește fresh”. Nu știam exact ce subiecte ar trebui să abordez, iar treaba asta cu „fresh” mi se părea ușor frivolă, astfel încât, inițial, m-a lovit scepticismul. Apoi am primit flyerul oficial al campaniei și m-a lovit reveria. Las aici un extras, ca să înțelegeți la ce mă refer:
Iar reacția mea a fost cam așa:
OH MY GOD, deci este despre a ajuta și a fi atent la tine și la nevoile tale și despre a trăi conștient și despre a fi fericit? Și trebuie să scriu articole despre asta? Și articolele o să fie citite de mulți oameni și poate o să se schimbe ceva, oricât de mic, în felul în care gândesc și trăiesc?
Vreau!
Așa că, iată, se întâmplă! Kaufland e deschis către articole de educație mentală și emoțională și le dă mai departe lumii pe platforma „Trăiește Fresh”. De sunteți curioși, primul articol, introductiv, în care mă prezint și povestesc puțin despre cele 60.000 de gânduri care ne circulă, în medie, prin minte în fiecare zi, îl găsiți aici: 60.000 de gânduri.
Cheers!
***
PS: nu, acest articol nu este plătit; e doar un „Jos pălăria!” în fața unei companii cu foarte mult bun simț. :)
Chapeau bas, Kaufland România!
Aia cu promovarea naturii nu prea mă prind cum e. Pliantul ăla al lor care concurează cu tirajul tabloidelor nu prea mă încântă din cauză de hârtie stricată aiurea în secolul internetului rapid.
zici tu bine ce zici, Aurel! :) si mie imi este greu sa inteleg de ce mai exista pliante tiparite; si, de bine, de rau, Kaufland se adreseaza tuturor (ca toata lumea face cumparaturi), asa ca poate mai au sanse sa castige niste clienti cu ele, dar eu primesc pe strada niste pliante cu produse sau servicii cu care nu am nicio treaba… le iau si le arunc direct la gunoi; mai bine ar investi banii respectivi in Google Ads sau alta forma de reclama tintita.
Dar stii k cei de la Kaufland recicleaza? Oare toate companiile mari fac lucrul acesta?