o brătilă pe .ro

Ce faci dacă ți-ai pierdut actele PFA-ului?

 În primul rând: nu te panichezi!

După cum probabil ați intuit deja, am trecut recent printr-o întâmplare nefericită care s-a finalizat (și) cu pierderea actelor primite de la Registrul Comerțului când mi-am înființat PFA-ul. Ca de obicei, nu am găsit nicio informație clară cu privire la pașii pe care trebui să-i parcurgă o persoană aflată într-o astfel de situație, așa că mi-am luat inima în dinți și m-am documentat la fața locului, motivată fiind și de dorința de putea oferi ulterior aceste informații și altor „nefericiți”.

answear.ro

Așadar, în cazul în care v-ați pierdut / v-au fost furate Certificatul de Înregistrare și /sau Certificatul Constatator, pașii pe care trebuie să-i urmați sunt:

1. Dați un anunț la ziar, în care să declarați pierderea actelor:

– pot fi trecute ambele acte în același anunț

– obligatoriu trebuie declarate nule

– anunțul trebuie să cuprindă toate datele societății (denumire, adresa sediului social, numărul de înregistrare în registrul comerțului, CUI)

Cea mai ok variantă de preț pe care am găsit-o eu a fost la „Anunț az”. Pentru 38 de cuvinte am plătit 17 lei. Ce-i drept, eu am declarat pierdute ambele Certificate și  am și două nume mici. :) Sfat: scrieți direct PFA (adică nu extins „Persoană Fizică Autorizată”). Anunțul poate fi dat și plătit și online, aici, și apare chiar în ediția din ziua următoare.

2. Completați o  „Cerere de eliberare duplicat” (un singur exemplar, modelul poate fi descărcat de aici). Nu solicitați comunicarea prin „email”, căci o să fie șters cu pastă corectoare și veți fi rugați să semnați lângă și să bifați altă opțiune. Da, ați ghicit, am trecut eu, naiva, prin asta.

3. Faceți o copie după buletin, pe care scrieți „conform cu originalul” și semnați.

La Registrul Comerțului:

1. Mergeți cu ziarul – în variantă tipărită, în original – în care apare anunțul de pierdere a actelor, cu cererea completată și cu copia după buletin, la ghișeul de eliberare duplicate (nu știu cum e  în alte orașe, dar în București acest ghișeu se găsește la etajul 1, în a treia încăpere mare, pe partea dreaptă).

2. Depuneți actele și veți primi un bon de plată, cu care veți merge la casierie. Taxa pentru fiecare certificat în parte este de 72 de lei. Surpriza plăcută, însă, este că se poate plăti cu cardul (din nou, vorbesc în cazul celor din București).

3. Reveniți cu chitanța la ghișeul de eliberare duplicate, unde vi se va da un bon pe care este înscrisă data la care vor fi eliberate Certificatele. Pe baza acestuia vă veți ridica duplicatele, de la Biroul de Registratură. Termenul de eliberare este între 3 și 5 zile lucrătoare.

Și gata! Să avem mai multă grijă data viitoare! :D

elefant.ro

16 CommentsLeave a comment

  • Felicitari pentru prezentarea deosebit de concreta, la obiect si foarte utila a tuturor informatiilor si mai ales pentru disponibilitatea de a impartasi si altora aceste “instructiuni”!
    Cu multa stima,consideratie si urari de bine,
    Cristina Eremia

    • Claudiu, cu părere de rău am văzut abia acum mesajul tău. Las aici totuși un răspuns căci poate va avea altcineva nevoie de el: da, orice drum la Registrul Comerțului trebuie făcut personal de către PFA, cu buletin cu tot. :)

    • Cu drag, Andrei! Să înțeleg, așadar, că pașii sunt în continuare aceiași? A trecut ceva vreme de când am publicat eu articolul acesta și văd, de exemplu, că ziarul recomandat de mine s-a închis. :D

  • Foarte util acest articol! Am o intrebare, insa… eu vreau sa dizolv PFA-ul meu si bineinteles ca si eu am pierdut toate actele. Pentru lichidare este nevoie si de certificat, dar trebuie sa fac aceeasi procedura ca si mai sus? Sa obtin un duplicat si apoi sa dizolv firma? Si ca sa obtin duplicatul trebuie sa platesc o taxa si ca sa dizolv firma trebuie platita aceeasi taxa. Multumesc!

    • Bună, Maria! :) O să copiez aici mailul pe care mi l-ai trimis după ce ai rezolvat situația, căci poate o să fie de folos pentru alți vizitator:

      „Am aflat ce trebuie sa fac: aa dau un anunt ziar cu actele pierdute si declarate nule, apoi cu ziarul respectiv, dovada platii anuntului in ziar si un formular de radiere pe care il gasesc la ei, sa ma prezint la Registrul Comertului. Atat. :) Am inteles ca s-a scos taxa de radiere.”

      Mulțumesc! :)

  • Oana, multumim pentru informatii! Am si eu o intrebare.. Prezentarea cu Cererea si Ziarul se poate face la orice Registru al Comertului sau numai la cel de pe langa sediul social?

    • Eduard, cu drag, mă bucur că e de folos. Nu știu să-ți spun, pentru asta cred că rezolvi cel mai bine și rapid cu un telefon. Contrar așteptărilor, cei care răspund la apeluri sunt foarte amabili. ^_^

  • Buna ziua.Ce să fac dacă am pierdut registrul de încasări și plăți.registru inventar si registrul special ptr înregistrarea banilor deținuți de angajat sau administrator.Platesc amenzi ?

  • Mai am un singur loc unde e posibil să le fi uitat .trebuie să merg in alta localitate peste câteva zile dar sunt stresat să aflu ce pățesc dacă nu le găsesc.multumesc

    • Adrian, nu stiu sa-ti spun, te incurajez sa dai un telefon la Registrul Comertului si sa intrebi. Daca le declari pierdute nu cred ca platesti amenzi, dar cel mai sigur este sa suni si sa intrebi. Sunt foarte amabili angajatii care raspund.

      Sper sa le gasesti! Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.