o brătilă pe .ro

Măgărie cu extraviteză de la UPC

Salut, aici Oana, fata cu reclamațiile! Să vă spun ce am pățit ieri, că e de râsu’ plânsu’ și-ar fi păcut să nu vă povestesc.

Se face că de vreo câteva luni factura UPC tot venea cu câțiva lei în plus. Ce-i drept, au fost vreo două luni când am întârziat plata cu vreo 3-4 zile și am presupus că ne-au băgat penalizări, dar în ultimele trei luni nu a fost cazul și totuși factura se transformase în mod subit din 88.99 (da, cu “.99”, cum altfel) în 93.99. 5 lei, așadar, care habar nu aveam de unde apăruseră. Să se fi scumpit abonamentul, așa, dintr-o dată, fără să ne anunțe și pe noi? Nu suna tocmai legal, așa că am zis să dau un telefon, să aflu despre ce e vorba.

Mi-a răspuns, foarte amabil, un domn. Aparent, am fost SELECTATĂ, alături de alți abonați UPC norocoși, să beneficiez gratuit, timp de o lună, de noua opțiune de extraviteză la internet. Bine, bine, dar cum rămâne cu cei 5 lei? Păi după prima lună extraopțiunea atât costă și, dacă nu voiam să mai BENEFICIEZ de ea, trebuia să anunț.

Wait… WHAT? Mi-au introdus o extraopțiune fără acordul meu – verbal, scris sau de orice fel – și eu trebuie să anunț că nu o mai vreau, altfel o plătesc? 

La fel de amabil, domnul îmi spune că am fost înștiințată de introducerea opțiunii printr-un SMS. Adică degeaba sunt indignată și mă dau surprinsă, că de fapt ei mi-au trimis un SMS, așa că e totul în regulă.

Nici nu mai are vreo importanță faptul că nu am primit niciun astfel de SMS. Am de la ei fix trei mesaje: două înștiințări vis-a-vis de plata facturii ca să nu primesc penalizări și un mesaj cu urări de „la mulți ani” pentru Alex, căci pe numele lui e făcut contractul. Mă gândesc, recunosc, dacă au cum să demonstreze faptul că mi-au trimis acel SMS, căci ar însemna că ar trebui să intre în discuție și cei de la Orange, să-mi explice de ce nu a ajuns SMS-ul cu pricina și la mine.

Dar asta chiar e mai puțin important. Cum să justifici o astfel de acțiune printr-o înștiințare prin SMS??? Cum??? E legal așa ceva? Și dacă e legal, E NORMAL SĂ FIE LEGAL AȘA CEVA? Am găsit un articol din aprilie în care era scris că OPC Prahova a demarat o ancheta în acest sens, după ce mai mulți clienți UPC s-au trezit cu facturile majorate. Suntem în iunie și UPC nu dă semne de jenă în acest sens, de unde și convingerea că n-o să pățească nimic.

Și-apoi, am terminat-o cu UPC-ul, asta mi-e clar, dar ne mutăm unde? Alex căuta ieri abonamente Romtelecom și a dat peste un articol în care Dollo reclamă și ea o măgărie identică făcută de cei de la Romtelecom, doar că pe parte de televiziune, nu de internet. Titlul l-am pus special ca să fie în ton cu cel ales de ea: O măgărie High Definition de la Romtelecom. Trist și grețos…

Și totuși, dacă astfel de acțiuni sunt legale și, implicit, OPC-ul nu poate acționa, chiar nu avem cui să ne adresăm? Acceptăm faptul că măgăriile sunt legale și ne vedem în continuare de treabă?

LATER EDIT: M-au sunat cei de la UPC.

Voiam să depun plângere la ANPC (OPC, după cum îl știe toată lumea), fiind mai mult deranjată de situația globală decât de situația mea punctuală, dar mi-am dat seama că nu pot să fac o sesizare în numele altora și că în numele meu pot să fac doar dacă nu am reușit să rezolv problema pe cale amiabilă. Așa e regula și mi se pare oarecum de bun simț, deși, în același timp, mi se pare normal ca în momentul în care găsesc o coadă de șobolan în merdeneaua de la patiseria de la colț, chit că mi-am primit banii înapoi, să se desfășoare totuși un control acolo…

Ideea e că nu totul se rezumă la bani… Cu atât mai mult în situații în care vorbim de 5, 10 lei, nu de sume fabuloase ca cea de care am avut eu parte când cu povestea cu Vodafone. E în primul rând o chestiune de principiu. Și atât timp cât noi, consumatorii,  suntem comozi și alegem pur și simplu să stăm cuminți în banca noastră (uneori poate tocmai pentru că avem impresia că efortul nu merită în comparație cu dauna), ele, companiile, mai mici sau mai mari, vor profita de acest lucru.

Legat de UPC, e foarte simplu: v-ați simțit înșelați de toată șmecheria cu extra-opțiunea băgată pe gât? Sunați și spuneți-le acest lucru. Cereți-vă banii înapoi, cereți și dezactivarea ei (pentru că oricum nu veți simți niciodată diferența, e doar un truc de marketing practicat de toți furnizorii de internet…). Dacă la mine s-a putut, se poate și la voi. Doar ce trebuie să învățăm să ieșim mai des din zona de confort și să ne apărăm drepturile atunci când ele sunt și doar puțin călcate în picioare.

2 CommentsLeave a comment

  • Va recomand Digi ,la telefonie sunt slabi ,n-au semnal in afara oraselor dar la televiziune si internet bat pe toti ,deci sunt cei mai buni-calitate si viteza.In legatura cu Upc-ul.Vara asta mi-am facut abonament la televiziune pentru fotbal(cred ca e ziua cea mai neagra din acest an,regret foarte mult)-mi-au dat un dvr sd foarte zgomotos care face update-uri dupa fiecare oprire (la 5-6 min).Am desfacut dvr-ul si am deconectat ventilatorul de la el-acuma merge foatre bine …..dar totusi astept cu nerabdare ziua in care imi expira contractul upc ,sa ma mut inapoi la Digi.

  • Fiind o multinationala, venita de la licurici, evident ca nu are ce sa pateasca in Romania, poate sa-si faca de cap, sa minta, sa fure, sa insele, sa faca orice abuzuri. In schimb firmele romanesti si babele care vand patrunjel in piata sunt haituite de autoritati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.