Până azi dimineață, singura legătură, pe care o putea face mintea mea, între McDonald’s și acțiuni caritabile era cutiuța aceea transparentă, plasată lângă fiecare casă de marcaj, pentru eventuale donații venite din partea cumpărătorilor. Și, să vă spun sincer, dacă m-ar fi întrebat cineva unde se duc donațiile respective, nu aș fi știut să răspund, deși scrie pe cutie și am pus și eu bani acolo nu doar o dată…
Îmi place să scriu despre campanii sociale pentru că îmi place să încurajez astfel de gesturi, pentru că sunt convinsă că promovarea unei acțiuni caritabile nu ar trebui să scadă deloc din valoarea acesteia și pentru că simt că scriind despre astfel de campanii responsabilizăm companiile care le inițiază și încurajăm transparența. Pentru mine, conferința de presă la care am participat azi a reprezentat nu numai o sursă de informare, ci și o surpriză extraordinar de plăcută, începând cu locul în care a fost organizată – Casa Ronald McDonald din cadrul Spitalului de Copii „Grigore Alexandrescu”, din București. În România, am aflat abia azi, exista două astfel de case, una în București și una în Timișoara, și au fost construite pentru a veni în ajutorul părinților copiilor care sunt internați pentru tratamente de lungă durată și care, în mod normal, nu și-ar permite să stea lângă aceștia. Pe durata spitalizării, părinții sunt cazați gratuit într-una din cele 17 camere disponibile, iar toate costurile de întreținere sunt suportate de Fundația Ronald McDonald.
Fundația Ronald McDonald a fost înființată în anul 1998 și, de atunci, oferă sprijin diferitelor inițiative care ajută copiii bolnavi și familile acestora. Azi, în cadrul conferinței de presă, alături de reprezentantul McDonald’s – Daniel Boaje, Director General McD România -, s-a aflat și domnul Prof. Dr. Dan Enescu, managerul spitalului „Grigore Alexandrescu”, cel care împreună cu echipa sa medicală a reușit anul trecut să salveze 5 din cei 11 bebeluși prinși în celebrul incendiu de la Maternitatea Giulești. La început tăcut, aparent chiar ușor abătut, o dată ce a primit cuvântul, domnul Prof. Dr. Enescu nu se mai putea opri din povestit și, nu în ultimul rând, din mulțumit, cu o sinceritate și o pasiune ușor identificabile de către orice spectator. Și dacă nu aș fi fost azi acolo, nu l-aș fi putut auzi spunând că pentru spitalul „Grigore Alexandrescu”, Fundația Ronald McDonald înseamnă un ajutor constant, un „punct de stabilitate”, un prieten care s-a cunoscut la nevoie în cei 11 ani de colaborare.
În fiecare an, la nivel internațional, McDonald’s organizează „McHappy Day”, evenimentul principal prin care proiectele Fundației sunt susținute de angajații și consumatorii McD, partenerii companiei și persoane publice. În 2011, Fundația Ronald McDonald a strâns fondurile necesare înființării unei secții de oncologie – hematologie pediatrică în cadrul Spitalului Clinic Județean Mureș, din Târgu Mureș. Anul acesta, prin campania națională „Mi-e poftă să fac bine!”, compania își propune să strângă fondurile necesare pentru a dota spitalul „Grigore Alexandrescu” din București cu un computer tomograf, necesar unei examinări medicale precise și detaliate, dar al cărui cost este de peste un milion de lei. În perioada 19 – 25 noiembrie, McDonald’s România va redirecționa către această campanie câte un leu din valoarea fiecărui Big Mac sau McChicken cumpărat, dar campania îmbracă forma unui proiect ce se va derula pe parcursul a 12 luni, timp în care oricine poate participa cu o donație în cutia transparentă de lângă casa de marcat. :)