o brătilă pe .ro

Those women on that web

Poate femeile “noastre” nu sunt atât de diferite de femeile “lor”, dar contextul face în așa fel încât rețetele lor să nu poată fi folosite în bucătăriile noastre. În bucătăriile noastre online…

Azi am avut ocazia să o cunosc pe Melissa Silverstein, o bloggeriță din SUA venită în România cu ocazia Ro-IFF (Romania International Film Festival). Activitatea sa online se învârte în jurul cinematografiei și ca să înțelegeți mai bine cum stă treaba cu nișele în SUA, Melissa nu are un blog despre filme, ci un blog despre filme cu, de și pentru femei, intitulat „Women and Hollywood”. Greu de crezut că așa ceva ar avea succes în România, dar în SUA Melissa este văzută ca un:

expert in the area of social media regarding women and Hollywood.

A început să scrie pe blogspot, dar abia după ce s-a mutat pe propriul domeniu, pe platformă WordPress, a început să aibă o audiență generoasă. De unde a pornit totul? De la un SEO bun care pe blogspot era inexistent. Google a fost prietenos și o dată cu vizitele au început să vină și invitații din partea unor publicații care doreau să o citeze și ulterior să îi propună să scrie articole dedicate.

În aprilie, anul acesta, în urma propunerii venite din partea site-ului, blogul Melissei s-a mutat pe indiWIRE the leading news, information, and networking site for independent-minded filmmakers and winner of the Webby Award for best film website -. De ce a acceptat ne-a spus chiar ea: „for the money”. Nu vă imaginați însă că articolele Melissei sunt plătite sau că cei de la indiWIRE îi impun subiecte sau termene limită. Blogul este în continuare independent și, din nou ceva nou pentru România: Melissa este plătita în funcție de numărul de vizite aduse pe blogul său și, implicit, pe site. În ceea ce privește frecvența articolelor de pe blog, Melissa își ia treaba foarte în serios și publică în jur de două – trei articole pe zi: „You have to feed the beast!”.

Nu scrie despre filme care nu îi plac și chiar și atunci când este invitată să lucreze la un proiect de promovare a unui film (deci, evident, contra unei sume de bani), refuză să facă asta dacă subiectul nu este pe placul ei. În plus, toate proiectele plătite sunt semnalate în articole, aceasta fiind o regulă personală care, conform Melissei, ar trebui adoptată de toată lumea, mai ales atunci când vine vorba de advertoriale. Transparența rămâne, așadar, un ingredient universal.

Bani mai câștigă și din alte activități conectate brandului „Women and Hollywood”, printre care vânzarea de e-book-uri, o altă afacere care în momentul de față nu ar prinde în România (sau mă înșel eu?). În cazul Melissei vorbim de un e-book cu interviuri cu femei regizor, care s-ar vinde cu 8$ bucata, bazându-se deci pe achiziționarea în masă. Am citit însă recent un articol în revista Woman (din U.K.) despre poveștile a 3 englezoaice, antreprenoare de succes în mediul online, una dintre ele reușind să vândă pe blogul ei de coaching, după ce și-a crescut reputația timp de doi ani de zile, cursuri în valoare de 97 de lire bucata. În luna august, aceasta câștigase 10.000 de lire (!).

Ce sfaturi ne-a mai dat Melissa? Să nu ne simțim obligați să scriem despre produse pe care le primim cadou de la diverse companii și să refuzăm vehement dacă ni se cere să oferim un preview al articolului pe care urmează să-l scriem despre un anumit „ceva”, fie că e vorba de un produs sau de un eveniment la care am participat. Până la urmă, suntem bloggeri și ceea ce ar trebui să ne caracterizeze în primul rând sunt libertatea de exprimare și opiniile personale.

Mulțam fain Ruxa pentru ocazia de a o întâlni pe Melissa și la cât mai mulți vizitatori de la care să avem ce învăța!

6 CommentsLeave a comment

Leave a Reply to Roxana Cancel Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.