Nu știu, câți dintre voi au auzit de conceptul de “mystery shopper”, dar ideea este teribil de simpatică și de interesantă. Practic, ești un soi de spion trimis în diferite locuri pentru a testa calitatea serviciilor oferite, comportamentul personalului ș.a.m.d. – după o grilă bine detaliată – de către o companie care cu asta se ocupă – crește spioni cumpărători. Țin minte că m-am înscris într-un astfel de program acum câțiva ani de zile – să tot fie vreo 6-7 – dar am renunțat rapid pentru că mă trimiteau numai la McDonalds și baiul era că trebuia de fiecare dată să și mănânc, nu numai să comand. Mă și gândeam că până la etapa următoare deveneai obez și apoi urma o perioadă de testat săli de fitness. Am decis să nu aflu…
Ideea era însă foarte bună și bine ar fi fost ca majoritatea companiilor să apeleze la aceste servicii pentru a-și testa în primul rând angajații, unul dintre motivele principale pentru care clienții nu mai revin într-un anumit local.
În ultima vreme, după cum bine știm, s-a dezvoltat foarte mult piața reducerilor de grup, atrăgând însă după sine și o serie de idei de cele mai multe ori preconcepute, dar nu de puține ori justificate. Printre altele, există și ideea că serviciile oferite prin acest sistem vor fi de calitate mai proastă. Și aici intervine selecția. Trebuie adulmecați acei furnizori care își promovează serviciile prin astfel de site-uri pentru că vor să atragă clienți noi pe care apoi, prin calitatea serviciilor oferite, să-i transforme din vizitatori în clienți permanenți. Acesta ar trebui să fie obiectivul principal al furnizorului, iar acesta ar implica servicii impecabile oferite contra voucher-ului adus. Iar dacă nu au înțeles toți asta sau obiectivele lor sunt altele și neglijează clientul, există niște oameni care să-i taxeze. Pe lângă importantul word of mouth, pentru că un client nemulțumit își va avertiza și prietenii, în online, slavă Domnului, vorba circulă și mai repede.
Ei bine, de ieri fac parte din echipa de test Redutti.ro, iar pe parcursul lunii aprilie voi avea rolul unui mic spion al cupoanelor de reduceri. Activitatea mi-am început-o în forță cu un cupon de reducere la manichiură și pedichiură, oferit de Kuponiada, iar experiența este relatată pe larg aici.
Așadar, păzea, vin în inspecție!
Am fost si eu o data din asta, in Domo. A fost tare amuzant