o brătilă pe .ro

Cum îți faci PFA în 3 zile. Ghid și acte necesare

M-am hotărât să scriu acest articol pentru că eu nu am reușit să găsesc pe net o resursă cu adevărat utilă în această direcție – un ghid cu pașii ce trebuie parcurși pentru a te face PFA. Informațiile sunt de multe ori contradictorii, eronate și fac mai mult rău decât bine.

Nu știu dacă articolul va apărea printre primele afișate pe Google, dar poate din vorbă în vorbă, din căutare în căutare, vor ajunge oameni derutați și pe aici. Și sper să se liniștească după ce vor citi acest articol: să te faci PFA nu este deloc complicat dacă ai informațiile necesare de la bun început!

***

elefant.ro

later edit: articol a fost actualizat în octombrie 2018

Cei de la ONRC s-au hotarât, în sfârșit, să ofere niște informații pe pagina lor oficială. Vă recomand, dacă mai aveți nelămuriri, să sunați la Registrul de care aparțineți – contrar așteptărilor, oamenii sunt amabili. :) De asemenea, cei de la Registru oferă acum servicii de consultanță gratuită – există un birou dedicat pentru asta și vă recomand să treceți pe acolo înainte de a depune actele.

Ce trebuie să faceți în primul rând este să identificați Oficiul Registrului Comerțului din Județul vostru. Pentru București, indiferent în ce Sector locuiești, acesta se află la Piața Muncii. Iar aici găsiți lista completă a rețelei ORC, cu adresa completă a sediului din fiecare județ.

Vestea bună e că puteți să terminați totul cu doar două vizite la Oficiu – una în care depuneți actele și alta în care vă luați autorizația de funcționare.

Actele necesare se împart în două categorii – cele cu care veniți de acasă și cele pe care le luați de la Registru de Comerț, dar care se găsesc acum și online, astfel că puteți veni 100% pregătiți de acasă.

În plus, pe lângă acte, trebuie să mai fiți echipați și cu 216 lei.

***

Documente cu care veniți de acasă:

  • copie după buletin x 2
  • copie după certificate/diplome/documente care să ateste pregătirea profesională în domeniul în care doriți să activați – !Atenție: sunt acceptate numai diplome în limba română

(din experiența personală pot să vă spun că pentru activități handmade sau de comerț nu sunt necesar diplome specifice)

  • copii după documente care atestă drepturile de folosință asupra sediului profesional –

!Atenție: în cazul în care nu sunteți proprietarul locului în care vă veți desfășura activitatea, va fi nevoie și de redactarea unui contract de comodat încheiat între dvs. și proprietar(i). Găsiți un exemplu de astfel de contract aici.

!Atenție: Toate copiile trebuie să fie certificate olograf de către titular sau parte (în cazul sediului) – adică se va scrie pe fiecare pagină „Conform cu originalul” alături de numele titularului / părții și semnătură.

answear.ro

Documente din partea Registrului de Comerț (cu legătură directă spre formulare):

Cu avizul din partea asociației de proprietari și un buchet de flori/o votcă mergeți la cei 4 (de obicei sunt 4) vecini cu care împărțiți o latură a apartamentului – stânga, dreapta, sus, jos. Atenție! Nu completați numele viitorului PFA, până nu aveți rezervarea de denumire.

Cererea de verificare a disponibilității o atașați unei copii după buletin și unei chitanțe în valoare de 72 lei pe care o obțineți de la Casieria din cadrul Registrului de Comerț și mergeți cu ea la ghișeul care se ocupă cu verificarea și rezervarea numelui firmei. În cazul PFA, numele firmei va fi chiar numele vostru în format NUME PRENUME PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ.

După aprox. 30 de minute vi se va elibera o DOVADĂ privind disponibilitatea și rezervarea firmei, pe care o veți atașa la dosarul cu acte de depus.

În acest timp există opțiunea să apelați la biroul de asistență din cadrul Registrului de Comerț pentru a primi ajutor în redactarea celorlalte documente. Acest serviciu este contra cost (ultima oară era 20 de lei), dar vă recomand sincer, dacă dispuneți de suma respectivă, să apelați la el. Dacă v-ați descurcat de acasă, așteptați pur și simplu jumătate de oră – e moka. Sfat suplimentar: puteți să vă țineți de acum și rând la un ghișeu de depunere.

Pe specimenul de semnături completați la FIRMA: NUME COMPLET PFA și la câmpul 1) din nou NUME COMPLET PFA + cod numeric, serie și nr. buletin, data eliberării și emitentul (ex: Secția x Poliție). !Atenție: nu semnați! Acest lucru îl veți face ulterior în fața unui director al Registrului de Comerț.

***

Cu dosarul complet mergi la unul dintre ghișeele de depunere a acestora. O să îți pună doamnele documentele în ordine și te vor pune să numerotezi filele. (nu le numerota dinainte!)

Vei fi apoi trimis la Casierie achiți taxa de înființare PFA în valoare de 144 de lei – și vei primi un bon pe care scrie data de soluționare a dosarului. Stadiul în care se află acesta îl poți urmări online, accesând portalul ONRC.  Îți faci un cont și apoi accesezi secțiunea “Stadiu dosar”, unde introduci numărul de înregistrare (e pe bon).

În cazul în care s-a amânat soluționarea, vei găsi observații în care sunt menționate documentele care au fost întocmite greșit sau care nu au fost depuse. După depunerea acestora în mod corespunzător, dosarul va fi admis.
În cazul în care dosarul a fost admis deja… felicitari, ești fericitul titular al unui PFA! Mergi să îți ridici actele! :)

***

Nu îmi mai rămâne decât să vă urez mult spor! Nu uitați că vă veți afla într-o clădire cu oameni nervoși și agitați. Încercați să veniți înarmați cu răbdare și cu zâmbetul pe buze. :)

Și un cadou din partea mea, pentru viitoarele călătorii, în scop de serviciu sau când vreți să mai scăpați de el:

376 CommentsLeave a comment

    • pai poate vor prelua si altii exemplul sau se vor indura unii sa experimenteze “the hard way” si apoi sa scrie ei despre. la mine nu a durat doar 3 zile procesul si a presupus multi nervi :)). am zis sa-i scutesc pe altii de astfel de sentimente neplacute…

  • Eu urasc … tot … si sunt sef de trib.

    “Mare vraci” te salut, iti trimite acest mesaj criptat fum CeayNiK Negru alias Dr. H.D. Maleficu’ zilele astea, lucrez la un doofenshmirtzanator (dracu’ stie ce face? dupa ce il termin iti zic, ca aflu si eu).

    Ca sa faci cel mai simplu lucru trebuie sa te supui la tot felul de umilinte in fata acestui STAT politienesc, nesimtit, hotz, stapanit ca o shatra de un derbedeu betiv cu tendinte dictatoriale (derbedei erau numiti de CIA si MI5 pe vremea “Epocii de Aur” securistii), PD-L isti (Papagalii Dictatoru si Lenutza) si spagari fara jena.

    Cand am fost nevoit sa imi reinoiesc buletinu a trebuit sa merg cu mama de mana ca la “sedinta cu parinti”, ca nu vroia aia sa imi faca card de identitate.

    Eu am ales calea dura a protestului: nu stau la cozi, nu umblu dupa imbecilitati, nu platesc impozite, ii zic statului roman daca aveti ceva de zis veniti voi la mine ca e in interesul vostru nu al meu. Am o viata e scurta si nu o sa mi-o traiesc la cozi ca sa umblu de fapr dupa rahaturile lor. Asa ca pentru intensa mea activitate economica daca cineva vrea sa ma acuze de ceva invoc Constitutia Romaniei. “Daca vreti sa va respect legiile sa imi creati conditiile necesare ca sa le pot respecta.”

    by the way, ai incercat sa te insori la starea civila sa vezi ce aberatii se cer, eu aleg Las Vegasu :))

  • dupa careeeeeeeeeeeeeeeeeeee, te duci frumos la administratzia financiaraaaaaaaaaaaaa,,,,,
    hai zi-o shi p-asta pls!
    :)
    pt ca acolo te inregistreaza ca platitor de impozite;
    apooooooooooooooooooooi, daca nu ai deja statut de angajat, tte duci si casa de pensii si la casa de asigurari de sanatate sau cum s-o numi ea shi , de ce nu, la aia cu somajul, pt ca fiecare vrea o bucatzica din banii tai!

    • Stai ca nu ajunsesem inca acolo, nu era vreo strategie de dezinformare prin omisiune. :)) Eu am scris articolul imediat cum am terminat treaba la Registrul de Comert si practic de acolo, plecand cu autorizatia, poti sa spui ca “te-ai facut PFA”. O sa completez articolul pe masura ce finalizez si eu restul drumurilor. :)

  • Intrebare de 1000 de puncte. Cand ti-ai facut PFA ? In 2011 ? M-am uitat pe site-ul ORC/2011 si ei spun ca printre alte acte, in afara de copia legalizata dupa dovada de proprietate, iti trebuie si extras de carte funciara. Ceea ce inseamna ca trebuie si intabularea la apartament ??? Daca trebuie si asta, dureaza mult si eu sunt pe repede inainte. Oricum, esti o minune si ma bucur ca te-am descoperit! De mult n-am mai citit un blog cu atata placere . Succes in toate cele !

    • Da Ella, in 2011 am facut, acum o luna mai exact. :) Legat de apartament eu am dus actele de proprietate si planul casei, alaturi de acel contract de comodat pentru ca apartamentul nu este pe numele meu. Deci poti sa te duci linistita.

      Mersi mult pentru cuvintele frumoase, ma bucur ca ti-a placut ce ai gasit pe aici si sper sa mai revii cu aceeasi placere! :) Succes si tie!

  • Oana, iti multumesc din suflet. Repet esti o minune!!!. Doamne, de ce nu sant macar 10% din tinerii din tara asta asa ca tine?!. Sunt teribil de prinsa acum cu o serie de probleme, insa o sa-ti citesc cu mare atentie si placere blogul, pe care, doar rasfoindu-l mi-am dat seama cat de OK este. Are si fond mult, nu numai forma. Si eu fac tot comunicare si te-am iubit din prima. Sper sa-mi iasa smooth chestia cu PFA-ul. Am urmat intocmai pasii spusi de tine. Birocratia de la noi te omora si-ti vine sa zici cu naduf : fuck them !!! Voi reveni intotdeauna cu placere la tine.

  • Astazi am incercat sa-mi infiintez un P.F.A. dupa ghidul tau.
    As adauga urmatoarele: contractul de comodat este obligatoriu chiar daca esti proprietarul locuintei.(stiu ca e absurd, dar eu a trebuit sa inchei un astfel de contract intre numele meu si numele meu P.F.A)
    Daca pe sediu inca se platesc rate la banca, trebuie si acceptul bancii.
    Trebuie extras de carte funciara/intabulare/atestare fiscala.
    Success.

  • Folositor articol. Am o nelamurire : copiile dupa actul de studiu, contractul de proprietate, trebuie legalizate la notar sau trebuie sa le aduci si in original ? Merci pentru raspuns.

    • Nu, iti trebuie copii(nelegalizate) pe care sa fie scris numele proprietarului, semnatura si textul conformcu originalul

  • Buna..am fost azi si am depus actele la orc pentru infiintare P.F.A . Mai departe ce trebuie sa fac si cam cat ma mai costa?. Daca sunt deja angajata la o firma mai este nevoie sa fac contract cu casa de asigurari si de sanatate? La firma unde sunt angajata imi expira contractul in mai. Ma duc atunci la Casa de asigurari sau cum se procedeaza?

  • Dupa ce iti ies actele te duci la “organul fiscal” de pe langa domiciliul din buletin. Eu, momentan, am platit doar 5 lei pe timbre fiscale si am impunerea. Dupa ce merg la casa de sanatate, mai scriu pe aici…
    Atentie pentru cei care au sediul profesional diferit de adresa din buletin… nu sunati la anaf ca va trimit la toate administratiile posibile, duceti-va direct la administratia din orasul vostru(domiciliu).
    Daca sunteti si pe IT unde normele fixe, de exemplu din Prahova de unde sunt eu, s-au desfiintat, insistati pana cedeaza si va fac impunerea pe normele din judetul unde aveti sediul PFA.

  • Am citi cu mult interes articolul si completarile…intr-adevar foarte utile…cum si eu intentionez sa imi deschid PFA…am urmatoarea intrebare…daca locuiesc in alt oras(cluj) fata de cel de domiciliu(adresa buletin) imi pot depune toate actele la Cluj(chiar daca imi obtin toate actele necesare din localitatea de domiciliu-contract de proprietate, etc)? Multumesc….

  • O intrebare: contractul de comodat se inregistreaza la Administratia financiara inainte de plimbarea la R.C.? Multumesc!

  • Ar fi aur curat articolul daca ai scrie si de actele necesare dupa infiintare …. snatate, somaj etc.
    Mie imi ies actele maine de la R.C. si presimt ca o sa imi blestem zilele pe subiectul asta.
    Mai trebuie sa ma plimb pe la toate ghiseele astea daca am un job cu carte de munca?

  • Statul roman incurajeaza munca la negru…..nu e posibil sa mergi din loc in loc la care sa iti spuna ca defapt trebuie sa mergi de unde ai venit …..si in final…..sa zica…..traditionalul….REVENITI MAINE !!!!

  • @ Stefan. Cred ca esti un fericit, daca ai carte de munca nu vad de ce ar trebui sa mai umbli dupa restul….e logic ca ti le plateste angajatorul, nu? {poti verifica daca le plateste sau nu si e dreptul tau sa faci asta, daca vrei}. Ar fi AUR CURAT pentru mine articolul asta daca ar adauga si continuarea, pt ca eu nu sunt angajata si nu am nici carte de munca.

    • am un job … da PFA-ul va fi altul (fara legatura cu actualul angajator) … ca in Romania nu poti trai decent muncind doar 8 ore pe zi.
      :D cum zicea Base … ne mai luam un job … mai strangem cureaua … Lua-l-ar …
      Of … sa nu ne incarcam cu energie negativa si sa ne intoarcem la munca … vrem continuarea la articol pls

      • Da, Oana, si eu astept continuarea cu nerabdare, te rog!

        Ne luam si 7 joburi daca e nevoie, ce sa mai….nici nu mai dormin, nu ne mai distram, nu mai avem viata personala, of! Dar vorba ta, sa nu ne incarcam cu energie negativa tocmai in saptamana luminata!

  • Foarte util articolul.

    O singura intrebare am. Ce este cu acel act de intabulare? De unde trebuie sa-l iau, cat dureaza si cat ma costa?

    Multumesc frumos

    • actul de intabulare se gaseste la cadastru din orasul unde esti domiciliat si se cheama normal extras de carte funciara. La mine a fost 20 lei si mi-a fost emis in 2 zile si 100 lei daca il vrei in aceeasi zi. Se face pe baza de cerere luata de la ei in care se trec datele de pe contractul de vanzare cumparare a imobilului.

  • Am mai parcurs niste pasi si vreau sa ii impartasesc cu voi.
    Cu actele urmatoare va duceti la ANAF:
    1. De la ONRC primiti 3 foi (certificat de inregistrare, certificat constatator, o rezolutie)
    2. O copie dupa buletin
    3. 2*Declaratia 220
    4. O cerere (o primita de la ghiseu)
    5. Registru jurnal de incasari si plati (5.5 lei am dat eu)
    6. Registrul inventar (5.5 lei am dat eu)
    7. (optional, ca trebuie la controale) Registru unic de control (asta se ia de la fisc … nu l-am luat inca)

    Registrele (5,6,7) trebuie numerotate toate paginile si pe ultima pagina (goala) scrieti “Prezentul registru a fost numerotat de la 1-100, sigilat si inregistrat la ANAF. Galati”
    Se intelege ca 100 e nr de pagini in cazul meu … si Galati la fel.

    Si mi-am ridicat si stampila cu ocazia asta… avand certificatul de inmatriculare (cel de la ONRC)
    (m-am cam pacalit platind 53 lei … se gasesc si la 20 lei)

    Eu am mers pe impozit in sistem real (completat in formularul 220) … si am pus venituri brut 200 lei … si cheltuieli 100 lei … deci impozit de 16 lei pe anu asta urmand sa fac regularizarea la anu.

    Cam atat deocamdata … mi s-a zis ca tre sa trec si pe la Casa de asigurari … da asta dupa Paste.
    Spor la bani

  • am si eu o intrebare, sunt cu domiciliul stabil in galati si stau cu chirie in buc, (ctr de chirie vizat de Ad Fin)- ma pot inregistra ca PFA la ORC Buc? multumesc.

  • Foarte bine explicat totul. N-ai fi putut, totuşi, să treci peste partea cu şpaga? Nu trebuie cultivat obiceiul ăsta prost. Ideea asta că aşa scapi mai repede e în primul rând egoistă. Cel de la ghişeu nu-ţi cere nimic. Tu eşti de vină că vrei să fii privilegiat.
    Mi-am înfiinţat de două ori PFA (când se făcea la primărie) şi nu am dat niciun leu şpagă. Totul a fost corect şi s-a rezolvat la timp.
    Mai mult de atât: funcţionarii publici nu au dreptul să primească nimic. Dacă nu avem respect pentru lege nu o să trăim niciodată într-o lume civilizată.

    • cristian, eu nu am mentionat nicaieri de nicio spaga. nici eu nu am dat, nu a fost nevoie si nici nu incurajez astfel de practici. :) singura “spaga” de care am scris a fost buchetul de flori/votca pentru vecini si am spus-o oricum in gluma. :) cei 20 de RON mentionati sunt pentru un serviciu contra cost la biroul de consiliere. o zi buna!

  • Salutare,
    ajutati-ma si pe mine cu niste lamuriri. Daca deschid PFA cu sediul in apartamentul propriu dar punctul de lucru efectiv va fi intr-un spatiu inchiriat, trebuie sa declar acest punct de lucru sau pot sa nu il declar si sa raman ca imi desfasor activitatea in apartamentul meu? Mentionez ca este vb despre croitorie.
    Multumesc anticipat.

    • Poi poti sa faci cum vrei. Dar de ce nu declari din start sediu/punctul de lucru in spatiul inchiriat? Eu asa am facut si a fost ok. Teoretic (cred ca) incalci legea daca declari un punct de lucru undeva si lucrezi altundeva. Practic totul se rezuma la controale si deci, daca esti sau nu platitor de TVA. La cei ce nu platesc TVA controalele vin rar si dezinteresate pentru ca nu ceri TVA de la stat si ai si cifra mica de afaceri.

  • Pai vreau sa imi fac sediul in apartamentul meu si punctul de lucru intr-un spatiul inchiriat pt ca se poate intampla sa nu imi mai placa sau sa gasesc alt spatiu de inchiriat mai bun si atunci trebuie sa schimb si actele PFA-ului, nu?

  • Salutare,

    Mi-am facut un PFA acum 2 saptamani, l-am inregistrat la ANAF insa nu am reusit inca sa ajung la Casa de pensii si Casa de sanatate.

    Ce se intampla daca trec cele 2 saptamani si eu inca nu m-am inregistrat decat la finante?

    • buna! si eu am ajuns abia luna aceasta la casa de sanatate si la cea de pensii. important este sa nu dureze mai mult de 3 luni cand trebuie sa faci plata trimestriala – impozit+sanatate+pensie. la sanatate, dupa data respectiva se platesc penalizari zilnice – ceva de genul 0,01%/zi. la pensie inca nu stiu. dupa ce termin si eu cu procesul de inregistrare in ambele parti o sa revin cu mai multe detalii! :) bafta!

  • Felicitari pentru inspiratia si bunavointa de a ne ajuta sa ocolim situatii neplacute in actiunea de infiintare PFA .
    Vreau sa va intreb si eu ..ca idee.. in cazul PFA exista un domeniu principal si pot fi solicitate si alte domenii secundare ? Daca da .. si stie cineva.. exista domenii de activitate care nu pot fi insotite de si de alte domenii secundare , de exemplu 7022 Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management ? Cu cat este taxat domeniul de activitate ? Va multumesc .

    • cu drag! nu exista o taxa pe domeniul de activitate si puteti avea maxim 4 – una principala si pana la 3 secundare. trebuie insa sa aveti pentru fiecare domeniu niste acte doveditoare ca aveti experienta in domeniul respectiv – diploma de absolvire a facultatii / carte de munca sau orice alta dovada concludenta. :) Succes!

  • Myrela,
    Mi-am facut PFA dupa ghidul destept si minunat de explicit al Oanei, careia-i mai multumesc o data. La domenii de activitate poti trece un domeniu principal si unul secundar fara probleme, numai sa aiba cumva legatura unul cu celalalt. Nu este taxa speciala pentru domeniul de activitate. Costul total este cel pe care
    ni l-a spus Oana in ghidul ei, adica aprox 3 ,5 mil. lei vechi. Succes!

  • Yeee am fost in sfarsit si eu la casa de pensie si sanatate. Sunt ultra extaziat ca am platit 6 lei taxe (am declarat anticipat profit de 100 lei pe anu asta) si inca 6 lei transportul in comun.
    Daca esti angajat si platesti deja asigurari esti scutit de plata pensiei si a somajului (“sunt optionale” mi-a zis doamna super amabila de la ghiseu). Nu esti scutit, totusi, de plata la sanatate (nu inteleg de ce … da e Ro si se justifica sa nu fie logic).
    Trebuie sa duci la sanatate urmatoarele acte:
    1. copie dupa buletin
    2. copie dupa decizia de impunere (anticipata in cazul meu)
    3. copie dupa certificatul de inregistrare
    (4). de la ghiseu completati un formular :)) cu nume, prenume, CNP etc.

    Bonus trebuie alte acte care justifica “anii lipsa din calculator”, cum mi-a zis (alta) doamna de la ghiseu.
    Gen:
    – diplome de studii (licenta, master) care asigura plata la sanatate, dar nu si peste 25 sau 26 ani (nu mai stiu care varianta)
    – adeverinta de salariat

    O ultima precizare: Nu uitati sa luati de acasa apa, mancare si ceva de facut in timp ce asteptati (o carte, un ziar, o revista etc).
    La Galati coada la Casa de sanatate e de 50 persoane la 7 dimineata, 90 la ora deschiderii 8:30 … si poate ajunge la 150 pe la ora 10. Eu am fost pe la 8:10 si am prins nr 80 :)) … super fun … Am fost totusi inspirat si mi-am luat Kindel-ul cu mine si am citit pana pe la 10:00 cand mi-a venit randul la ghiseu.

    De acum tocmai in martie la anu mai am de-a face cu statul roman …. cata fericire!

  • Buna, spune-mi te rog, la pfa este obligatoriu sa ai casa de marcat ? Asa am auzit ca trebuie acum. Poti te rog sa vorbesti putin de ce urmeaza dupa ce ai reusit sa-ti faci un PFA ? Cum se procedeaza cu impozitul (cum se calculeaza ), cu TVA-ul, cu sanatatea si somajul si… ?
    Multumesc mult !

  • extrem de util! multumim! ai cumva mai multe cunostinte despre punctul 10 de pe lista de documente necesare: “in cazul persoanelor fizice care desfasoare activitate economica autorizata si recunoscuta intr-un alt stat membru al UE sau al spatiului economic european, documentatia care atesta functionarea legala, obtinuta in celalat stat,” sau imi poti indica niste surse unde pot afla in ce consta exact cererea asta? de asemenea, ce parere ai: este avantajos sa fii inregistrat in romania ca freelancer si sa desfasori activitati economice in strainatate (germania) sau ar fi mai avantajos sa fii inregistrat ca freelancer in germania?

    multumesc mult pentru orice sfat sau sugestie!

  • salut care ma poate ajuta cu mai multe detalii vreau sa fac pfa pentru o retea de net .cine ma poate ajuta plz add la ady_x29 ms mult

  • salut,
    daca vreau sa-mi fac PFA la o alta adresa decat cea de domiciliu, trebuie sa am flotant la acea adresa?

  • Nu am ce zice m-ai lasat fara cuvinte intradevar acestia sunt pasii de urmat pentru finalizarea actelor in vederea formarii titlului de PFA. Vreau sa-mi deschid o pizzerie in Arad si m-am gandit si eu la PFA lucru care l-am facut. Ca urmare sunt interesata dupa ce iti ies actele ce demersuri mai trebuiesc? Am inteles ca trebuie sa mergi la protectia muncii, plan de evacuare pt incendii, directia apelor….obligatoriu declaratie pentru asigurari sociale?

  • foarte util articolul ! Bravo.
    Insa ROMANIA O TARA DE KKT!
    Dat fiind faptul ca am apartamentul prin prima casa, banca nu vrea sa imi dea acceptul. SVF birocratilor.

  • Stii cumva daca trebuie sa ma duc intai la primaria orasului sa depun o cerere sau ceva? Mersi, foarte bun articolul, exact ce cautam!

Leave a Reply to Dita Marinel Auras Cancel Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.