În așteptarea Evului Mediu… | o brătilă pe .ro
o brătilă pe .ro

În așteptarea Evului Mediu…

Acum vreo 10 zile, pe contul meu de Facebook, o întrebare aparent simplă strângea zeci de răspunsuri de la oameni dornici să participe la elucidarea misterului. Voiam să aflu cum este corect, din punct de vedere gramatical, să fie formulat îndemnul „înscrie-te până pe / până la / până în 10 ianuarie!”. S-au strâns, desigur, păreri de toate felurile, puține însoțite însă și de argumente sau de surse oficiale. Probabil că ar fi fost mai simplu să fac un poll și să aleg varianta cea mai populară. Până la urmă, varianta cea mai populară îmi asigură și cele mai multe șanse ca sintagma folosită să nu fie contestată.

Aproape două săptămâni mai târziu, în continuare nu știu care este răspunsul corect (dacă există acel unic răspuns corect…), dar, pe bune… chiar contează? 

Am citit azi un articol scris de Tudor despre situația dezastruoasă spre care se întreaptă omenia. Pardon… România. „Evul Mediu este mai aproape decât credeți” spune Tudor și ne readuce în prim plan instigarea la ură față de comunitatea LGBT, lipsa vaccinurilor sau condițiile mizere din spitale. Și mai spune ceva Tudor. Că lucrurile merg prost pentru că există niște așa-numite „mase de manevră”, oameni ușor de manipulat, oameni needucați care nu știu pe ce lume trăiesc și ce se întâmplă în jurul lor. Sunt oamenii aceia de care se face mișto prin emisiuni pentru că nu știu să răspundă la întrebări aparent simple și de bun simț. Se face mișto, da, pentru că suntem în România și, slavă domnului, dacă lucrurile merg oricum prost, noi măcar ne păstrăm simțul umorului. Doar că simțul umorului și, deopotrivă, plângerea de milă, nu ne ajută să evoluăm, ci doar să ne menținem pe linia de plutire în așteptarea Evului Mediu.

Pentru că adevărul e că degeaba scriem noi articole despre lucrurile care merg prost în țara asta, dacă cei care ar trebui să le citească nu știu să citească. Sau știu, dar nu înțeleg nimic din ce am zis. Pentru că, da, cât noi dezbatem forme gramaticale corecte,  42% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional. Adică pot să citească un text (și chiar să îl reproducă verbal sau în scris), dar nu îl înțeleg suficient pentru a-l folosi ca resursă.

Din fericire, sunt oameni în țara asta care, în așteptarea Evului Mediu, aleg să facă ceva mai mult. Sunt oamenii care trag aer în piept și se duc direct la cauză în încercarea de a rezolva problema de la rădăcina ei. În cazul de față, sunt oameni care vor să îi educe pe cei care au potențialul de a deveni „mase de manevră”, astfel încât aceștia să ajungă, mai degrabă, să aibă un rol pozitiv în societate. Sunt profesori special antrenați pentru a activa în școli din medii defavorizate, „școli cu provocări”, școli în care analfabetismul funcțional depășește lejer 42% și în care abandonul școlar e la ordinea zilei.

Sunt profesorii Teach for Romania și vestea bună e că și tu poți fi unul dintre ei. Înscrieri, ați ghicit, „până pe / până la / până în 10 ianuarie”.

About author View all posts Author website

Oana

Pasionată de tot ce înseamnă stil de viață sănătos, educație emoțională și implicare socială. Cred în libertate, în sinceritate și în bunătate. Încerc să fiu schimbarea pe care vreau să o văd în lume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *